אתר העור הישראלי
 
חשיבות הויטמינים לבריאות העור והשיער

מאמרי  מחקר  רבים  מבוצעים   בשני האחרונות  לבדיקת  ההשפעות של הויטמינים השונים  לבריאות העור. מה  כל אחד  יכול לתרום ??

ויטמין A:  חשוב  להתמיינות  התקינה  של תאי העור.    נגזרות שלו נמצאות בשימוש  בקרמים  לטיפול  באקנה  (נגד  קומדונים)  ובקרמים  נגד   קמטים.   במינון   גבוה   הוא נמצא   בכדורים   נגד  אקנה  ציסטית  רואקוטאן.  נמצא   בביצים,  כבד, חלב  מלא  גזרים וברוקולי.  (עודף   ויטמין  A  הוא לא  רצוי).

ויטמין  B:  לקבוצה  זו  של ויטמינים  מייחסים  חשיבות  תפקיד במניעה של  דרמטיטיס  (דלקת  בעור), נשירת שיער, מתח,  אקנה,  אקזמה   ופסוריאזיס.  הם חשיבות לבריאות התקינה של  העור השיער והציפורניים. הם  בשימוש   בקרמים ותוספי מזון.  בתזונה  הם נמצאים  בבננות  ביצים  ואורז.

ויטמין B1 נקרא  גם Thiamin:  משמש  כאנטי אוקסידנט (מעכב  חמצון) .  מינון  מומלץ  100 מ"ג  עד  3 פעמים ליום.

ויטמין  B2-  Riboflavin : חשוב לבריאות השיער עור וציפורניים.  בשימוש  כתוסף  מזון   במטופלים עם אקנה. מינון עד  100 מ"ג  -  3 ליום.

ויטמין  B3     Niacin:  עוזר  לשימור  לחות העור בשימוש  כתוסף  לטיפול באקנה. 

ויטמין B5:  לשימור  לחות העור  טוב  לעור  רגיש. מינון  עד  100 מ"ג  - שלושה ליום.

ויטמין  B6  - Pyridoxin:  חשוב לפעילות התקינה של המערכת החיסונית. מינון  עד  100 מ"ג  -  שלושה ליום.

ויטמין  B12  :  חשוב  לפעילותם של תאים התמחלקים  במהירות כמו תאי העור.  מאחר  שהוא  נמצא  רק  בבשר  הוא תוסף מזון חובה  לצמחוניים. Cianocobalamine

ויטמין C :  הכרחי ליצור  תקין של  הקולגן  ולכן  גם לתיקון  נזקים  בעור  כמו  נזקי  שמש,  ריפוי לאחר   אקנה. יש  המייחסים לו חשיבות  גם  לפיזור  תקין של המלנין ומניעת  כתמי שמש ,  אקזמה  ופסוריאזיס. הוא  משמש   נוגד  חמצון חזק  גם  במריחה  כקרם וגם  בלקיחה  כתוסף  מזון.   ניתן למצוא אותו  בפרי  הדר,  ברוקולי  כרובית,  וירקות ירוקים (תרד).  כתוסף  מזון  לוקחים  עד  1000 מ"ג ליום. – Ascorbic acid

ויטמין  D:   נוגד  אנטי חמצון   ואנטי  קרצינוגני. בטבע  מושג   על ידי חשיפה  לשמש.   היום מצוי  כתוסף  בחלק  ממוצרי  החלב למשל  מרגרינה. 

ויטמינים  E :  חשוב  לשמירה  על הלחות בעור.  ומניעה  של  דלקת. נוגד  חמצון ומספק  על ידי  כך  הגנה  מנזקי המש . תורם לבריאות העור  גם  במריחה  בקרמים וגם   כתוסף  מזון.  נמצא   בשמנים צמחיים,  אגוזים  וזרעים, זיתים, תרד  ואספרגוס.  Tocopherol

ויטמין  K:  במריחה  יכול להקל  לזרז  ספיגה  של מוקדי  דמם.

אלפא ליפואיק  אסיד   Alpha Lipoic Acid :  נוגד  חמצון  חזק   שיכו לחדור   גם  לסביבה  מימית וגם לסביבה  שומני. ניתן למריחה ולקיחה  כתוסף  מזון. 

חומצה היאלורונית  Hyalluronic Acid  :  שומר  על הלחות בעור ומפחית  מראה  קמטים. 

חומצות שומן  חופשיות   (Omega  3  ,Omega 5)   חשובות בטיפול   בפסוריאזיס,  אקנה  ואקזמה. באוכל נמצאות  בדגי  מיים עמוקים  כמו  סלמון וטונה.

כרום   Chromium:  חשוב  לטיפול   באקנה   וזיהומי עור.  מינון מומלץ  עד   150  מיקרוגרם.
אבץ    Zinc:   חשוב  לרפוי פצעים,  טיפול  בנשירת שיער   ואחרי  אקנה. פעיל  גם  כנוגד  חמצון .   מינון מומלץ   25-30  מג" ליום. 

ויטמינים  -  לליווי  טיפול  ריפוי עור,  וטיפול בנשירת שיער.

הדפסשלח לחבר
© כל הזכויות שמורות לאתר העור הישראלי
דרונט בניית אתרים